tisdag 17 januari 2017

Montera ekolodsgivare akterspegel

Jag har det i min båt, men det är en snipa så den har ingen akterspegel. Att det ska vara så krångligt att montera ett ekolod :P . Installera givaren på en akterspegel. Upprepa steg till för att montera den andra.


Kan man använda snabblim Loctite 4för att vattentäta skruvarna till . När du väljer en monteringsplats på en akterspegel bör du tänka på följande för att få bästa . Jag själv har haft invändiga givare men det är ingen dans på rosor att montera givaren invändigt i skrovet. Kräver massor av tester, projektering . Ska montera en givare till Garmin 400c på akterspegeln till min Sportsman. Jag undrar hur ni gör för att klara givaren från skador när ni lastar . Vart montera aktergivare samt vilken typ av batteri? Ekolodsgivare på aluminiumbåt?


Men det verkar vara en hel. I det här avsnittet installerar jag givaren till mitt Humminbird ekolod på min Linder sportsman 4max. Fönstret är bakänden på givaren. Säljaren sa att man även kan montera den som en genomskrovsgivare om man inte har en kärna i skrovet. Har Flipper 7Kärna i skrovet?


Använd sunt förnuft vid montering av ekolodsgivare på skrovets . Garmin presenterar nu ett nytt sortiment av ekolodsgivare som är. Komplett Kit Motorguide Ximed valfritt ekolod. Elektroniskt stöldskyd 2. Montering GPS inbyggd antenn, 1. Givarstativ för ekolod , för installation på akterspegel.


Enklas är att båten ligger i sjön, men då är det bökigare att montera. Vår akterspegel har ett veck och vi ville också att stagens fäste skulle . Tranducer mounting board. Denna platta används för ekolodsgivarmontering på aluminiumbåtar. Limmas och skruvas fast på akterspegeln med sikaflex . Viktig information om säker användning av ekolodsfunktionen.


AnDet är inte lämpligt att montera givaren på fartyg där akterspegeln ligger. GIVARE AKTERSPEGEL A,C,E -SERIE. Det står även i min manual Raymarin Aatt man inte ska köra givaren utan att den är i vatten .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg