tisdag 31 mars 2015

Generator störning bilstereo

Jag fick generator - störningar i min förra bil, och vad fan jag än . DÅ kom störningen , så jag kopplade tillbaka som det var innan. Vinande ljud från högtalarna! Jag verkar ha generator störningar , hur vet man vilken sorts störnings filter man ska ha? Mds har ju stycken, ett som man kopplar till lågnivå . Hur fick ni in tävlingsbilar i bilstereon ? Generator störningar , det är väl underbart? Det kan finnas flera olika orsaker till störningar i en bilstereo.


Felaktig jordning kan införa gnälla från fordonets generator. Har du byggt ljudet själv? Här hittar du olika störningsfilter av hög kvalitet som kan hjälpa mot oönskade störningar som t. Hade ett gammalt slutsteg innan och hade generator vin då med. Denver CAD-474BT finns ej störning i monoblock för bullrigt ljud. Filtrerar bort störningar som kan uppstå i signalen på grund av kringutrustning etc.


Kolla med firmor som säljer bilstereo prylar och fråga efter störfilter för. Troligen har du med störningar från generatorn , trodde att allt sådant . När bilen är igång så hör man störningar ur högtalarna, jag vet att det kan. Svar: Det är troligtvis en störning från generatorn som låter. Ingången flyter och plockar upp störningar från bilen, man ska aldrig ha. Aux adaptern bör hjälpa det du hör är generator vinande låter det . Säg farväl till störningar från generatorn.


Tack vare sitt extremt låga inre motstånd eliminerar CAP High-Power kondensatorn effektivt alla irriterande. Men ett slutsteg är gjort för att ge ut högre effekt än vad bilstereon ger ut, det. Tar bort oönskade störningar utan att förstöra ljudkvaliteten.


Tar bort,eller åtminstone minskar störning (=pipljud)från generatorn. Klarar max 3Amp,alltså vanlig bilstereo. De tre sladdarna ska nog kopplas . Finns på bilstereo firman eller kanske på biltema.


Störning från generator eller tändsystem. Jag har problem med störningar och oljud i högtalarna. De låter ju som generator störningar. Jobbar som bilstereo installatör . Sätt att reducera störningar i mottagaren vid de olika kopplingsvägarna. Koppla därefter in ett motstånd på 1MΩ i serie med generatorn.


BRL Electronics säljer bilstereo , subwoofer och slutsteg i vår webshop. Utbud med HiFi, hemmabio och billjud. Hos oss finns GAS, Pioneer, . Att bli av med störningar i bilradion kan vara ganska knepigt. Avstörda tändkablar är ett motmedel. Resistortändstift är ett annat.


Fick lite störningar i mina diskanter som jag kopplade in samtidigt som jag bytte. Dom tre absolut vanligaste orsakerna till generator störningar. Hur går det till när man skall lokalisera störningar från bilstereo ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg