måndag 23 mars 2015

Basreflexlåda

Så jag bestämde mig för att bygga en bandpasslåda. Letar efter en vettig ritning till två basar jag har. Tack på förhand :) MVH Marcus.


Får du inte med någon ritning ? Hejsan, skall bygga en baslåda.

Hej, har tänkte att bygga en isobaric bandpass och sökt runt en hel del och har nu lyckats få ihop en ritning till en låda. Någon som har en bra ritning ? BRA TIPS FÖR DEJ SOM BYGGER BASLÅDA MED DLS BASAR. Vi får ständigt frågor om hur man bygger baslådor så därför får du lite generella tips här.


Gör det själv: Tja jag ska bygga en baslåda för 2st basar och jag undrar om ni vet nån . Ritning till baslåda , 10:a - postad i Bilstereo: hej! Nån som kan hjälpa mej med ritning så att .

Behöver ritningar baslåda - postad i Högtalare: Hallå! Jag tänkte bygga en ny låda till hembion, planerar att använda ett Eminence Kilomax . Baslåda Om du inte vet högtalarens parametrar kan du börja med att prova enligt följande, som är dom . Att ha i studion för basen. Har hittat en tom låda som jag kan få för 5spänn, . Vill ha för att göra ritning av en baslåda i 3d. Du bör välja baslåda baserat på vilken musik du brukar.


Görs noggranna ritningar går det ofta att få den uppsågad på brädgården. Montera aldrig ett mellanregister som har en öppen baksida direkt i en baslåda. Men dessutom ingår byggbilder, en ritning samt ett test av sex olika. Produktportföljen innefattar billju bilstereo, baslåda , baspaket, bashögtalare, bilhögtalare, framsystem, modellanpassade högtalare samt alla tänkbara tillbehör . Att bygga sin egen baslåda brukar oftast bli ett bättre resultat än färdiga. Detta beror på att man kan ta hänsyn till bilens form, bas modell och musik stilar.


Ritning på lådan finns på förstärkarsidorna, och en helt färdig lådsats med laserskurna delar finns också, för dig som inte vill hålla på med håltagning. Jag känner nu att jag borde hitta en styrd fräs för att i alla fall ta fram port-brädorna.

Alla lådtyper kan beräknas med eller utan mottaktskoppling (isobarik). Jag har tagit fram en ritning för tillverkningen. Tjenare skulle nån kunna hjälpa mig me ritnigar till en portad låda för 2st kicker comp 12? En basport är ett större hål i en baslåda som låter luft passera in och ut fritt. Det gör att när elementet rör sig utåt så kan luft passera in och fylla . Tänkte om det finns några.


Tips motages med djup norrlands bugning. Detta är en PA- baslåda , men för storleken så är den extrem. Specialanpassad baslåda till VW T5.


Caravelle 04-, Transporter 04- och Multivan 05-) Passar under förarsätet. I SMÅ bilar som VW Golf, Peugeot 3och liknande bör en baslåda monteras med högtalaren riktad. Teknisk ritning för en liters låda. Så om det bara finns någon schysst ritning på hur den skall se ut så man kan köra igång Som sagt en 9(Kombi).


Finns det någon ritning ? Ken hade byggt en egen baslåda av trä efter ritningar som han hittat i ett nummer av Popular Mechanics, och dessutom hade han byggt en Heathkitförstärkare. Bygga baslåda bil - Allt om baslådor. Favvonormal sänka spädbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg