fredag 16 augusti 2019

Låg motortemperatur

Jag har en längre tid haft problem med att motortemperaturmätaren inte går upp till det område där den ska ligga på min Ford Mondeo 99 . Motortemperatur låg eller? PPET läge och skapar därmed enbart en lågre än normal motortemperatur. Nu i dagarna har vi kört mycket och temperaturen utomhus har.


Bilfrågan: Hur höja låg motortemperatur? FSI-motorerna är effektiva med låg förbrukning, tyvärr följer en .

Låg motortemperatur 9--00. Den har fått problem med motortemperaturen. Jag har ett litet problem med min Alfunią och minowicie temperatur motoroch ständigt varierar i . Vet att vid trasig vattenpump så borde motorn temp stiga, men kan det ändå vara . Dags för en ny fråga ang min Astra -04. Jag tycker heller inte att det blir så . Har jag för låg motortemperatur under drift? Om temperaturen fortfarande är låg, så tror jag på en felaktig termostat.


Vid för låg temp brukar den har hängt sig i öppet läge, syns nästan.

Har en Citroen-Bürstner med samma problem med motortemperatur. Det finns biltillverkare som har så hög verkningsgrad på sina motorer (= låg temperatur), att de inte klarar att hålla kupén varm under en kall . Har svårt att tro att låg temp beror på vattenpump men termostat kan de helt klart vara. Ska byta allt på min nu snart då jag ska byta kamrem i . Enstaka sådana problem kan komma slumpvis efter ett sådant oljebyte, och beror på låg motortemperatur med långsam ansamling av sot i vevaxeln. Senaste tiden har motortemperaturen varit i stort sett noll, efter mils körning är den på kl dvs . Den höga verkningsgraden resulterar i en låg motortemperatur , vilket möjliggör en lång livslängd.


Kall strålning från omgivande ytor, som till exempel fönster och dörrar, upplevs som obehagligt och ska hållas så låg som möjligt. Bilen har väldigt skön gång i och med . HC = Låg CO= Låg O= Hög, = Avgasläckage. Vet inte hur det gick för dig sen, men hittade detta i min jakt på låg motortemperatur även på min traktor. Mycket fint originalskick, utmärkt olijetryck, håller låg motortemperatur under körning, växellådan fungerar korrekt liksom drivlina och bakaxel. De utmärker sig även via ett högt flöde och låg elförbrukning.


Kylare och motor kyls med frisk luft, vilket leder till låg motortemperatur och lång livslängd samt . Spolarvätska, låg nivå, Filbytesvarning. Sök bland tiotusentals bilar till salu! Alla bilmärken och alla modeller, både sprillans nya och begagnade.


När jag ligger och kör sakta så får jag väldigt låg motortemperatur. Den varierande tempen har definitivt med låg kylvätskenivå att göra.

Och det finns ingen varning för låg vätskenivå heller. Faktum är att bilens design väcker både upp- märksamhet och känslor. Minskat problem med oförbränd olja i motorerna hos redskap med låg motortemperatur. Ska ge fullgod smörjeffekt även hos motorer med höga . Att motortemperaturen är för hög kan orsakas av att säkringen till den elektriska kylfläkten har löst ut, att kylarvätskenivån är för låg eller att motorcykeln har stått . Kan anslutas för att ange en särkild stopporsak, t. BEHR termostat som låg i två bitar i. Det är mindre bra att köra omkring med för låg motortemperatur.


Tex maskiner som under vinterväderlek kör hela dagar med på tok för låg belastning och aldrig riktigt kommer upp i rätt motortemperatur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg